Udruga za pet therapy Indeficienter

Udruga za pet therapy Indeficienter, udruga

Vikovice 3 Vikuran 52100 Pula

Ales Furlan

0995911588

10700314_1542622285973130_2619947035230810099_o.jpg.800x800_q85.jpg Čitaj (o) psu © - R.E.A.D. ® - Dječja knjižnica Pula
16.05.2016. 17:00
Pula (Pola)

R.E.A.D.® - Čitaj (o) psu je dio pet therapy programa ("pet therapy" je prvotni naziv za ono što danas nazivamo intervencije potpomognute životinjama) koji uključuju kućne ljubimce odnosno certificirane R.E.A.D.- Čitaj (o) psu timove. Na žalost, mnogi još uvijek ne znaju područja primjene ove komplementarne terapije, a samim time nemaju informaciju o razini učinka prisutnosti životinje u neposrednoj blizini djeteta. Primjerice kod djeteta koje započinje iskustvo čitanja, većina osoba ne zna koliko uzbudljivo, korisno i učinkovito može biti predlaganje ove aktivnosti.

Često, djeca koja tek uče čitati imaju loše rezultate, ne zato što nisu u stanju čitati, već iz razloga što se uznemire, osjete nelagodu, brinu o tomu hoće li pogriješiti, ponekad namjerno izazovu neugodnu situaciju te kombinacija tih osjećanja onemogućavaju koncentraciju i usredotočenost na čitanje. Mnoga djeca imaju strah od čitanja naglas pred svojim kolegama iz razreda do te mjere da se doslovno “blokiraju”.

Međutim, u trenutku kada dijete čita psu, ono se opusti od prvog trenutka, ne osjećaju neugodu niti nervozu i može se koncentrirati na čitanje. Često dijete koje čita mazi psa, a upravo ova jednostavna gesta dovodi do opuštanja, smanjuje krvni tlak i broj otkucaja srca. I prije negoli se osvijesti, dijete se u potpunosti usredotočuje na čitanje. Djeca koja sudjeluju u R.E.A.D.® - Čitaj (o) psu programu postižu izniman napredak čitalačkih sposobnosti, komunikacijskih vještina, razvijaju povjerenje, samopoštovanje, samopouzdanje te općenito poboljšavaju socijalne vještine i empatije.

Osim o dobrobiti koje životinje imaju na ljude, postavlja se moralno i etičko pitanje o uključivanju životinja u suradnju s ljudima te je dobrobit životinja i važno i pitanje javnog interesa koja uključuje važne znanstvene, etičke i druge dimenzije. Poboljšanje našeg razumijevanja dobrobiti životinja, uključuje proučavanje ponašanja životinja, te je izazov u pristupu razumjevanja životinja i njihovih osjećaja. Iz znanstvene perspektive intervencija potpomognutih životinjama u svom nadubljem kontekstu nije samo edukativna ili pak terapijska  već i socijalno/ društveno orijentirana, mi smo "društveni organizmi”, takvi su i psi, to znaći da i jedne i druge ne određuje biologija…predispozicija nije isto što i predodređenost.

 

 

 

Lana_Kyuss_Dom.jpg Šape podrške - Dom za odrasle osobe Motovun
19.05.2016. 16:00
Motovun (Montana)

Kako bi se intervencije potpomognute životinjama odvijale u poticajnoj atmosferi, važno je da korisnik i pas ostvare komunikaciju. Velikim se dijelom ta komunikacija ostvaruje spontano, otvoreno i iskreno, ali ne smije se zanemariti uloga koju voditelj terapijskih pasa ima u usmjeravanju te komunikacije. Uloga voditelja terapijskog psa uključuje sudjelovanje pri osmišljavanju aktivnosti od strane stručnog osoblja ustanove prema specifičnim potrebama za svakog korisnika individualno u odnosu na održavanje i unapređenje njenih psihofizičkih sposobnosti, stečenih vještina i povećanja motivacije za uključivanjem u druge svakodnevne i specifične aktivnosti. 

Važno je osvijestiti da pas predstavlja aktivnog sudionika u samom procesu, pas kao živo biće koje osjeća i reagira na određene situacije koje dijeli sa korisnikom.

Ovisno o potrebama svakog pojedinog korisnika, terapijski pas se uključuje u proces kako bi se kod korisnika potaknulo:

  • Održavanje i poboljšanje motoričkih vještina – poboljšanje fine i grube motorike, smanjenje napetosti mišića, poboljšavanje ravnoteže i koordinacije pokreta. Primjeri rada: češljanje psa, stavljanje ogrlice i povodnika, manipuliranje predmeta vezanim uz psa;
  • Govorno-jezični razvoj i komunikacija – pričanje i prepričavanje, opisivanje, slušanje, izazivanje govora, odgovaranje na pitanja, poticanje razgovora i poticanje zajedništva. Primjeri rada: samostalno izgovaranje naredbi ili izgovaranje riječi koje se pokušavaju uvesti u upotrebu, npr. još, neću, daj mi… ILI R.E.A.D. program pri kojemu korisnik čita psu omiljenu/odabranu priču
  • Socio-emocionalni razvoj – razvijanje osjećaja sigurnosti, poticanje i razvijanje pozitivnog raspoloženja, samopouzdanja, jačanje želje za interakcijom i komunikacijom s drugima. Primjeri rada: crtanje i bojanje, oblikovanje psa od gline, kolaž papirom ILI aktivnost (pogodna za rad u grupi) gdje se pita tko želi biti  dobrovoljac da bude vođa koji određuje što će se raditi dok ga ostali trebaju poslušati i činiti upravo ono što vođa odredi
  • Kataliziranje poboljšanja stečenih i usvajanja novih vještina (kognitivno – psiho-socijalno) – povećanje motivacije za učenje, pomoć kod razvoja kratkoročnog i dugoročnog pamćenja, poboljšavanje i razvijanje znanja o konceptima, smanjenje dosade, poboljšanje koncentracije i raspona pažnje, itd.

Stribor Čitaj (o) psu © - R.E.A.D. ® - GK Rijeka Dječji odjel Stribor
21.05.2016. 10:00
Rijeka

R.E.A.D.® - Čitaj (o) psu je dio pet therapy programa ("pet therapy" je prvotni naziv za ono što danas nazivamo intervencije potpomognute životinjama) koji uključuju kućne ljubimce odnosno certificirane R.E.A.D.- Čitaj (o) psu timove. Na žalost, mnogi još uvijek ne znaju područja primjene ove komplementarne terapije, a samim time nemaju informaciju o razini učinka prisutnosti životinje u neposrednoj blizini djeteta. Primjerice kod djeteta koje započinje iskustvo čitanja, većina osoba ne zna koliko uzbudljivo, korisno i učinkovito može biti predlaganje ove aktivnosti.

Često, djeca koja tek uče čitati imaju loše rezultate, ne zato što nisu u stanju čitati, već iz razloga što se uznemire, osjete nelagodu, brinu o tomu hoće li pogriješiti, ponekad namjerno izazovu neugodnu situaciju te kombinacija tih osjećanja onemogućavaju koncentraciju i usredotočenost na čitanje. Mnoga djeca imaju strah od čitanja naglas pred svojim kolegama iz razreda do te mjere da se doslovno “blokiraju”.

Međutim, u trenutku kada dijete čita psu, ono se opusti od prvog trenutka, ne osjećaju neugodu niti nervozu i može se koncentrirati na čitanje. Često dijete koje čita mazi psa, a upravo ova jednostavna gesta dovodi do opuštanja, smanjuje krvni tlak i broj otkucaja srca. I prije negoli se osvijesti, dijete se u potpunosti usredotočuje na čitanje. Djeca koja sudjeluju u R.E.A.D.® - Čitaj (o) psu programu postižu izniman napredak čitalačkih sposobnosti, komunikacijskih vještina, razvijaju povjerenje, samopoštovanje, samopouzdanje te općenito poboljšavaju socijalne vještine i empatije.

Osim o dobrobiti koje životinje imaju na ljude, postavlja se moralno i etičko pitanje o uključivanju životinja u suradnju s ljudima te je dobrobit životinja i važno i pitanje javnog interesa koja uključuje važne znanstvene, etičke i druge dimenzije. Poboljšanje našeg razumijevanja dobrobiti životinja, uključuje proučavanje ponašanja životinja, te je izazov u pristupu razumjevanja životinja i njihovih osjećaja. Iz znanstvene perspektive intervencija potpomognutih životinjama u svom nadubljem kontekstu nije samo edukativna ili pak terapijska  već i socijalno/ društveno orijentirana, mi smo "društveni organizmi”, takvi su i psi, to znaći da i jedne i druge ne određuje biologija…predispozicija nije isto što i predodređenost.

Prijavite sudjelovanje svog djeteta na e-mail stribor@gkri.hr